Kamera utrustning


Min första kamera- Samsung p800
Jag fick den här kameran när jag fyllde år, den 6 augusti 2008. Det var den som fick mig att vilja fotografera mycket. Det var med den här intresset startade kan man ju säga.
Min andra kamera- Nikon d3000
fick den här kameran 24 december 2009 . Så jag hade den här kameran i precis ett år innan jag köpte en ny. Den här kameran finns fortfarande att köpa så om det är någon som letar efter en rolig och bra ny börjar kamera så ska ni slå till på denna. Jag tog många bra bilder med denna kamera som tex: Tryck på bilderna om du vill se dom stora.


Min tredje kamera- Nikon D90
Jag köpte den här kameran den 26 december 2010. Jag köpte den här kameran för att den var på utförsäljning, nästan halva priset. Då kände jag att jag skulle slå till eftersom att jag har suktat efter den här kameran riktigt länge. Så jag köpte den och nu använder jag den, den är verkligen hur bra som helst, jag ångrar inte en ända krona för denna kamera. Känner att jag kommer använda den här länge. Det är sjukt kul att filma med den för att filmerna blir hur bra som helst!

Nikon 18-55- Fick med det när jag köpte nikon d3000, finns inte så mycket att säga om detta objektiv. Det är skönt eftersom att det är från 18 till 55 och jag gillar dom måtten. Bra objektiv när man är på middagar, fester och sånt när man kan ha det hur som helst.
Tamron 70-300- Köpte det i april 2010, det är hur bra som helst när man vill fota föremål/människor/djur på lång håll. Bilderna blir hur bra som helst. Jag tror att det är riktigt kul att fota med det här objektivet på kålmården. Jag gillar det här objektivet starkt!
Nikon 50mm 1,4- Fick det här objektivet när jag fyllde år augusti 2010. Åhh jag älskar det här objektivet, det är det bästa objektivet jag fotat med. Ljusstarkt och så har den så lågt bländar tal (1,4). Porträtten blir underbara, alla bilder blir underbara. Jag ser fram emot våren med detta objektiv och min nikon d90, det kommer bli underbart!
Nikon speedlight sb-700-Den här blixten fick jag i julklapp 2010. Den är helt underbar. Den är helt ny i nikon branshen. Jag har inte hunnit testa den så mycket, men jag har tagit en del porträtt med den och alla bilder har blivit jätte bra. Så om ni vill satsa på en riktigt bra blixt så kika in denna. 
Nu till min nikon d90 kan jag ha den här blixten flera meter ifrån och fota samtidigt. Om ni förstår?
Sen har jag även små saker till Kamerorna: Stativ, Fjärrutlösare, 3 filter, 3 motljus skydd, 1 gb minneskort, 4 gb minneskort, 8 gb minneskort, 2 kamera väskor.



Kommentarer
nike

Tjejen gillar kameror..? ;D

2010-12-28 @ 00:33:18
URL: http://elinanike.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0